می دانیم که : از visuals تا کاربردپذیری، هر المان واحد برای تجربه کاربری (ux) مشتری مهم است و به نوبه خود تاثیر زیادی بر توانایی برند برای حفظ مشتریان و جذب محصولات جدید دارد. در روند رو به رشد تجارت الکترونیک، هیچ تجارتی نمی‌تواند بدون حضور در فضای مجازی دوام بیاورد. به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی دیجیتال، هر عنصر یک وب سایت باید در خدمت یک هدف مشخص باشد.   در این مقاله ما می‌خواهیم نگاهی به حیاتی‌ترین روش‌هایی که طراحی وب سایت شما بر تجربه کاربری (ux) مشتری تاثیر می‌گذارد، بیندازیم، چرا این تاثیر را دارد  و اینکه چطور می‌توانید طراحی سایت خود را بهبود بخشید تا به پتانسیل کامل خود برسد.  

کاربران را متقاعد کنید که با صفحه اصلی تعامل کنند

صحبت بر این است  که شما تنها ۸ ثانیه وقت دارید تا توجه کاربر خود را به هنگام فرود بر روی وب سایت خود جلب کنید. این به این معنی است که تنها ۸ ثانیه طول می‌کشد تا به آن‌ها نشان دهید که برند شما چقدر شگفت‌انگیز است و آن‌ها را مجبور می‌کند تا خرید کنند. اگر همه بازدید کنندگان در لحظه ی وروئ به صفحه وب سایت شما ، با طراحی وحشتناک و پیام‌های متنی مواجه شوند، هیچ راهی وجود ندارد که آن‌ها متوجه ارزش پیشنهادی شما شوند. بنابراین چگونه چند ثانیه اول برای بازدیدکنندگان کافی است که بمانند و به کاوش در وب سایت خود ادامه دهند ؟  تعدادی از عناصر وجود دارند که می‌توانند به آن‌ها کمک کنند: از یک چیدمان تر و تمیز استفاده کنید که قسمت اصلی و مرکز ارزش برند شما را مشخص می‌کند. شامل جلوه‌های تصویری با تایپوگرافی و عکاسی جذاب که به خوبی روی هم  کامپیوترهای  رومیزی و هم موبایل نمایش داده می‌شوند ، باشد. به رنگ‌هایی که از آن‌ها استفاده می‌کنید توجه کنید، چون هر یک از آن‌ها تاثیرات روانی خود را دارند. در حالی که اینها به هیچ وجه تنها چیزهایی نیستند که شما می‌توانید با صفحه اصلی خود انجام دهید ، آن‌ها به عنوان نقطه شروعی عالی ، برای ارزیابی منتقدانه ی اولیه ی  وب سایت تان عمل می‌کنند.  

کمک به کاربران برای پیدا کردن آنچه به دنبال آن هستند

  در حالی که ظاهر وب سایت شما مهم است، تنها فاکتوری  نیست که باید در نظر بگیرید.  قابلیت استفاده از سایت شما، یا اینکه استفاده از آن چقدر آسان است، در زمان ارائه یک تجربه کاربری (ux) عالی برای مشتری، بسیار مهم است .  به نتایج این بررسی  HubSpot  نگاه کنید: دانستن اینکه مشتریان در مورد قابلیت استفاده سایت شما چنین اهمیت بالایی را شامل می شود، موجب می شود که چند فاکتور مهم را به منظور بهبود تجربه مشتری آنلاین خود در نظر بگیرید.  

نقش ناوبری (navigation) در تجربه کاربری (ux)

  جهت‌یابی وب سایت این است که چگونه مشتریان شما قادر به کاوش و حرکت در وب سایت شما هستند. در نتیجه، برای استفاده باید شهودی و کارا باشد. لحظه‌ای که کاربر شما احساس عصبانیت و سردرگمی می‌کند، شما آن‌ها و کسب‌وکار آن‌ها را از دست داده‌اید – به همین سادگی. کلید این نوع ناوبری ، وضوح است. زمانی که بازدید کنندگان منوی سایت شما را بررسی می‌کنند ، آن‌ها به راحتی می‌توانند درک کنند که سایت شما چگونه سازماندهی شده‌است و چه ارتباطی برای دنبال کردن چیزی که به دنبال آن هستند را پیدا می کنند. این مهم می‌تواند تعدادی اشکال نیز داشته باشد. اگر لباس می‌فروشید ، می‌توانید با انواع مختلف لباس‌هایی که در منوی کرکره‌ای به فروش می‌گذارید، با مشتری ارتباط داشته باشید. اگر یک سرویس مبتنی بر اشتراک هستید، یک منوی لنگر انداخته با لینک‌های مکرر و دسته‌های محصول ممکن است مناسب‌تر باشد. فرقی نمی‌کند که می‌خواهید از منوی کرکره‌ای یا bars لنگر انداخته استفاده کنید، به شما بستگی دارد تا مطمئن شوید که مشتریان می‌دانند به کجا می‌روند و چگونه راه خود را پیدا می کنند.

نقش سازمان دهی محتوا در تجربه کاربری (ux)

  کاربران وب سایت را مثل این که یک کتاب بخوانند می‌خوانند، از جلد تا جلد. آن‌ها جزء به جزء  به دنبال تکه‌هایی از اطلاعات مورد نظرشان می‌گردند. این به این معنی است که همه عناوین تان، مقوله‌های محصول، و آگهی‌های شما باید آسان باشد و خواندن آن آسان‌تر باشد . یک راه عالی برای نزدیک شدن به این مساله، تقسیم کردن محتوا به مجموعه‌ای از بلوک‌ها است. مجموعه  Spectrum این کار را بسیار خوب انجام داده‌است و فروش جدیدش را اعلام کرده و محصولات خود را به بهترین شکل به فروش می‌رساند. هنگامی که به دیدن ادامه ی صفحه می پردازید ، مشتریان شروع به کشف چیزهای بیشتری در مورد انجمن برند فعال خود می‌کنند واین به آنها فرصت می‌دهد که خود را درگیر مطالب کنند. استفاده از این روش نه تنها برای مشتریان جدید آسان است بلکه به طور باورنکردنی ارزش برای مشتریان جدید و راه برگشت  آنها را نیز فراهم می‌کند. با شروع اطلاعات در بالا، این نوع سازمان محتوا ، بازدیدکنندگان را به هر چیزی که برند شما باید ارائه دهد معرفی می‌کند تا آن را برای شما و برای آن‌ها ارزشمند کند.    ]]>

0 Comments

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

CONTACT US

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

Sending

©mehdi Abedi

Log in with your credentials

Forgot your details?