به روز رسانی بلاگ اگر وبسایت و یا فروشگاه آنلاین دارید و اگر بر اساس یک الگوی مشخص باشد برای وبسایتتان بسیار مهم ست.

به روز رسانی مستمر به فاکتورهای زیادی بستگی دارد که در این مقاله به آنها میپردازیم.

 

چرا به روز رسانی بلاگ وبسایت بسیار مهم است؟

به روز نگه داشتن بلاگ وبسایت با محتوای تازه و دست اول کار آسانی نیست ، این امر نیازمند صرف هزینه و وقت ست. به عبارت دیگر منافع به به روز رسانی بلاگ را باید در یک چشم انداز بلندمدت دید .  

فوایدی که تولید محتوای تازه برای سایت شما دارد

در سطرهای بعد برایتان درباره تولید محتوای تازه و دست اول توضیح میدهیم ، فعلا به فوایدی که به روز رسانی وبسایت برایتان دارد میپردازیم و نکات مهم این امر را برایتان بازگو میکنیم.   برای سئو وبسایت بسیار خوب ست – موتورهای جستجو یکی از عاشقان محتوا هستند اللخصوص محتوای تازه . آنها میخواهند محتوای با کیفیت بالا را برای ارائه به مخاطبانشان همیشه داشته باشند. سایتی که مستمرا به روز شود به همان نسبت بیشتر توسط روباتهای موتور جستجو بازدید میشود و نتایج را برای کاربران نمایش میدهد. داشتن صفحات بیشتر در فهرست موتورهای جستجو و به کار بردن لینکهای داخلی مناسب باعث ارتقاء وبسایت شما میشود.   برای شبکه های اجتماعی هم خوب ست – اگر از شبکه های اجتماعی برای ارتقاء وبسایتتان استفاده کرده باشید از اهمیت این شبکه ها در تولید محتوای سایتتان مطلع هستید. همچنین تولید محتوای بد ضربات سهمگینی به شما میزند پس میتوان با ساخت وبسایت و طراحی یک الگو کارا برای تولید محتوا این مشکل را پوشش داد و به شما سوخت کافی برای فعالیت در شبکه های مجازی را میدهد.   برای مخاطبانتان هم خوب ست – وبسایت ها با ارائه محتوای دست اول و تازه به مخاطبان آنها را جذب میکند. یک مخاطب راضی معمولا مجددا به وبسایت سر میزند ، ثبت نام میکند ، از سایت خرید انجام میدهد و به دوستان خود هم وبسایت را معرفی میکند. دقت داشته باشید که رسیدن به این جایگاه اصلا کار آسانی نیست ، اما پس از جذب خوانندگان اولیه کار اندک اندک آسانتر میشود.   این یک نشانه از حیات وبسایت یا کسب و کار شماست – دو وبسایت که یک محصول مشابه را با یک قیمت میفروشند را فرض کنید ، که یکی از آنها وبلاگش را به روز میکند ، برای مشتریانش فروم درست کرده و اخبار روزانه را هرروز میگذارد. در شرایط برابر قیمت و ماهیت محصول مطمئنا وبسایتی که خودش را از لحاظ تولید محتوا به روز نگه میدارد موفق تر ست . چون این احساس را به مشتری انتقال میدهد که صاحبان این کسب و کار نسبت به دیگری اطلاعات به روزتری دارند و بیشتر به فکر کسب دانش مشتریانشان هستند.   به روزرسانی هسته اصلی بازاریابی محتواست – این روزها خیلیها درباره بازاریابی محتوا صحبت میکنند ، خیلیها معتقتند این هم یک نوع سئو ست که البته اشتباه هم نمیکنند.

بدون محتوا نمیتوانید سهم زیادی در دیجیتال مارکتینگ داشته باشید .

مثالهای بسیاری میتواند زد از قولهای دیجیتال مارکتینگ که تولید محتوا را فراموش نکرده اند مثل BUFFER که از تولید محتوا در شبکه های اجتماعیش استفاده میکند یا copyblogger که برای رشد خدمات و محسولاتش از تولید محتوا بهره میبرد یا مثالهای بیشتری از quiclsprout و wordstream تا nike و bmw  

تولید محتوای دست اول چیست ؟

قبل از اینکه وارد جزییات زمان انتشار محتوا بشویم ، بهتر است کمی درباره محتوای دست اول صحبت کنیم و اینکه چرا باید محتوای شما مختص خود شما باشد. بر اساس تجربه این یک اشتباه رایج ست که اغلب در بین بلاگرها رخ میدهد که منجر به شرایط دشواری در وضعیت وبسایتشان میشود. وقتی میگوییم محتوای دست اول الزاما تازگی موضوع آن نیست .   شما اگر ” زمانهای مناسب به روز رسانی وبسایت ” را در اینترنت سرچ کنید به هزاران مطلب میرسید اما منظور ما از محتوای دست اول فقط متن محتواست که باید جای دیگری آن را پیدا نکنیم. برای مثال همین مطلبی که مشغول خواندنش هستید را جای دیگری در اینترنت پیدا نمیکنید . پس محتوای دست اول به تازگی موضع ارتباطی ندارد بلکه به تازگی محتوا و نگرش آن ارتباط دارد.  

چه وقتهایی محتوای جدید را بارگذاری کنیم

هر وبسایت هدف متفاوتی را دنباال میکند پس زمانهای به روز رسانی وبسایت بسیار متفاوت ست. شما نمیتوانید یک نسخه واحد برای همه بلاگها بنویسید که زمانهای به روز رسانی را به آنها یادآوری کند. هر بلاگ بر اساس وظیفه و هدفی که دارد برنامه متفاوتی را دنبال میکند. من فرصت اینکه با مشاغل زیادی برای دیجیتال مارکتنیگ کار کنم را داشته ام و به روز رسانی وبسایت و مدیریت محتوای آنها غالبا بر اساس تقسیم بندی زیر ست : ورزشی/ فشن و مدلینگ/ شخصیتهای معروف/ تکنولوژِی/ سبک زندگی/ مالی/ خبری/ مجلات   در این طبقه بندی سعی کرده ام که وبسایتها با دسته بندی های پر کاربرد را جای بدهم. برای این وب سایت ها با به روز رسانی اطلاعات جدید چندین بار در روز برای موفقیت آنها بسیار مهم است. محدودیت برای به روز رسانی مطلب نداریم در واقع هرچقد بیشتر بهتر . اغلب مخاطبها مخاطبهای دائمی هستند که از شبکه های اجتماعی و موتورهای جستجو گوگل آنجا را پیدا کرده اند. به روز رسانی ها معمولا کوتاه هستند و در برگیرنده تصاویری که اطلاعات را منتقل میکنند.

وبلاگ و وبسایتهای نرمال

در این دسته بندی ، بلاگهای شخصی ، وبلاگهای چطوری (how to) ، بلاگای ارائه اطلاعات ، ویکیها ، تجاری ، کاهش وزن ، آموزشی ، تحلیلی ، گردشگری ، و بسیار و بسیاری را پیدا میکنید.   به عنوان یک قاعده کلی 3 بار روز رسانی در هر هفته بیش از اندازه کافی است، نیازی به روز رسانی روزانه نیست، مگر اینکه منابع لازم را داشته باشید و هدف خاصی را دنبال کنید .

وبسایتهای شرکتی

وبسایتهایی که یک شرکت ، محصولات و خدمات آنهار معرفی میکنند. آنها یکی از سخت ترین انواع وب سایت ها هستند که به طور مرتب به روزرسانی می شوند؛ زیرا هنگامی که راه اندازی اولیه محتوای بارگذاری شده اولیه محتوای مفیدی محسوب نمیشوند. در ادامه چند مثال از اینکه بلاگ چطور به وبسایت تجاری شما کمک میکند تا با محتوای تازه و مفید به موفقیت برسید ذکر شده ست.  
  • شرکت های حقوقی – آنها می توانند از وبلاگ برای انتشار مقالات اطلاع رسانی و اخبار مربوط به موضوعات مربوط به قانون استفاده کنند.
  • شرکت لاستیک فروشی – مقالات اطلاع رسانی در مورد استفاده از انواع لاستیک های مختلف، مقاله مربوط به تعمیر و نگهداری تایر.
  • شرکت سرمایه گذاری – مقالات در مورد همه چیز مربوط به بخش مالی، اخبار اقتصادی و مشاوره سرمایه گذاری.
  • وبسایت مشاغل انلاین – مقالات درباره حرفه ای که در حال رشد ست یا مورد نیاز جامعه است. مباحث مربوط به راه اندازی و اجرا مشاغل.
  اینها فقط نمونه هایی بودند که نشان میداد تولید محتوا چطور در هر جایگاه و صنعتی میتواند مفید واقع شود. آنچه که شما احتیاج دارید ایده های خلاق ست که تولید محتوایتان را هرچه پویاتر کند. اما برای به روز رسانی وبسایت همان 2-3 بار در هفته کافی است.  

چرا اغلب بلاگهای شرکتی شکست میخورند :

  در ادامه از اصلی ترین دلایل شکست وبلاگهای شرکتی میگوییم :
  • عدم اختصاص منابع کافی و مورد نیاز برای کار دیجیتال ( مالی و زمانی )
  • عدم ارائه محتوای یونیک ، مفید و راه گشا
  • انتخاب اشتباه در استراتژی بلاگ
 
  • عدم استفاده از اندازه گیری اثربخش و ROI در وبلاگ
  • تخصیص ندادن وقت کافی
  • انتخاب موضاعات بی ربط برای تولید محتوا
  • جستجو نکردن در کلمات کلیدی مرتبط
  [caption id="attachment_1252" align="aligncenter" width="400"]eCommerce eCommerce[/caption]

فروشگاه های اینترنتی (eCommerce)

  بازاریابی محتوا یکی از راههای بسیار اثر گذار در ارتقا و رشد فروشگاههای آنلاین است. بگذارید چند مثال از اینکه تولید محتوا چطور روی کار فروشگاه آنلاین اثر میگذارد را با هم بررسی کنیم. تصور کنید فروشگاه آنلاین خود را دارید که همه محصولاتتان را در آن بارگذاری کرده اید. برای هر محصول هم توضیحات و عکس آن محصول را بارگذاری کرده اید. چطور محتوایی را در بلاگ فروشگاه آنلاینمان بارگذاری کنیم.  
  • مقالات و ویدیو از نحوه استفاده محصولات
  • بررسی دقیق محصولات
  • مقالاتی مربوط به رسته شغلیتان و مسائل آن ، مثلا اگر شما حلقه ازدواج میفروشید میتوانید از مقالاتی برای ازدواج و خواستگاری و … استفاده کنید.
  • اعلامیه های معرفی محصولات جدید
  • اعلامیه درباره تخفیفات ویژه
 

چه وقتهایی محتوای جدید را در فروشگاه آنلاین به روز رسانی کنیم؟

  جواب این سوال خیلی ساده ست ، وقتی محتوایی با کیفیت خیلی بالا دارید زمان مناسب به روزرسانی وبسایت شماست. برای یک وب سایت فروشگاه آنلاین، باید مراقب باشید که مشتریان بالقوه را دور نیندازید، اما آنچه را که واقعا مشتریان به آن نیاز دارند را به روز رسانی کنید. اگر شما میتوانید چنین محتوایی را به صورت مستمر تولید کنید بسیار عالی میشود اما باید بدانید این کار بسیار مشکل ست که هفته ای دو یا سه مطلب خیلی قوی داشته باشید.  

چطور وبسایتمان را به روز رسانی کنیم

 
  • یک رویکرد ثابت ایجاد کنید – مهم است که استراتژی انتشار داشته باشید و به آن بچسبید. داشتن یک استراتژی روشن برای اینکه چه موقع باید پست بسازید، به شما کمک خواهد کرد که برنامه کاری و زمانشناسی داشته باشید .
 
  • مخاطبانتان چه چیزی میخواهند – خودتان را بجای مخاطبانتان بگذارید و مثل آنها فکر کنید ، این طرز برخورد به شما کمک میکند استراتژی خود را براساس انتشار مستمر محتوا یا دیر به دیر بگذارید.
   
  • آمار خودتان رابررسی کنید – سناریو های مختلف چند هفته ای را آزمایش کنید و تاثیرشان روی آمارها را بررسی کنید .
 
  • پست های خود را از قبل آماده کنید – بسیار مهم است که پست را از قبل آماده کرده باشید ، این کار کمک میکند که ایرادات مطلبتان را گرفته باشید ، و داشتن 2 یا 3 پست آماده به شما این اطمینان را میدهد که هیچوقت از برنامه خود خارج نمیشوید.
 
  • قانون 80/20 را فراموش نکنید – 80 درصد محتوای شما هیچوقت آن توجهی که لایق آن ست را نخواهد داشت . این به این دلیل است که اینترنت با توجه به رقابت عظیم کار می کند . بنابراین خوب فکر کنید که چگونه می خواهید زمان خود را صرف کنید . اگر انتشار روزانه هرگونه بازگشتی (به عنوان مثال ترافیک بیشتر، مشتریان بیشتری، اشاره به رسانه های اجتماعی بیشتر، قرار گرفتن در معرض بیشتر) ایجاد نشود، بهتر است فرکانس انتشار خود را کاهش دهید.
     

برون سپاری تولید محتوا

  اگر یک بلاگر تنها هستید و به شکل تیمی کار نمیکنید باید بر اساس برنامه ای که دارید تولید محتوا کنید و آنها را انتشار دهید. این امر مستلزم صرف زمان بسیار است. یا اگر شرکت هستید و زمان برایتان ارزش بیشتری دارد . برون سپاری تولید محتوا میتواند انتخاب خوبی برای شما باشد.   البته این کار مستلزم صرف هزینه ست ، ولی با برون سپاری تولید محتوا با شرکتهای حرفه ای در بلند مدت منافع خوبی خواهد داشت. تصمیم درباره این موضوع به حساب کتاب ساده نیاز دارد ، که آیا وقت شما میتواند صرف امور حرفه ای دیگری شود که برایتان منافع بهتری داشته باشد یا خیر. از طرف دیگر تولید محتوا بر اساس معیارهای سئو خیلی مهم ست ، بی توجهی به ای موضوع آسیب جبارناپذیری به وبسایت شما میزند.  ]]>

0 Comments

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

CONTACT US

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

Sending

©mehdi Abedi

Log in with your credentials

Forgot your details?