نقش شبکه اجتماعی در رونق کسب و کار با پیشرفت تمدن بشری ، اولین شبکه اجتماعی – انسانی شکل گرفت. این اجتماعات ایجاد کننده قبایل ، روستاها و بعد شهرها بوده اند. با بزرگتر شدن اجتماعات انسانی اولین جوامع به وجود آمدند. اجتماعات مجازی شکل دهنده شبکه اجتماعی هستند. درون یک شبکه اجتماعی ، گروهی از انسان ها باهم تعامل دارند. در شبکه اجتماعی افراد به وسیله انتشار دیجیتالی اطلاعات ، حضور دیجیتالی دارند. حضور دیجیتالی نیازمند حضور فیزیکی همیشگی نیست. فرض کنید یک پیام از طریق پست الکترونیکی دریافت کرده اید ؛ شما به واسطه حضور دیجیتالی پیام را دریافت کرده اید اما ممکن است در زمان دیگری آن را مشاهده کنید، یا در لحظه ارسال پیام در سرویس ایمیل خود حضور نداشته باشید. در برخی از وب سایت ها کاربران فقط می توانند محتوای موجود را دریافت کنند و نمی توانند در آن محیط با دیگران تعامل داشته باشند. این وب سایت ها مبتنی بر وب یک ( نسل اول وب ) هستند. در حالی که وب دو ( نسل دوم )، تعامل را به عنوان رکن اصلی معرفی میکند. شبکه اجتماعی مبتنی بر وب دو  است. وب دو به واسطه ابزار های تعاملی آن از وب یک متمایز میشود. شبکه اجتماعی ، ویکی ها ، بلاگ ها ، و RSS  از انواع ابزارهای وب دو هستند. ویکی ها ، وب سایت هایی هستند که در آن افراد مختلف ( عضو و غیر عضو ) می توانند صفحاتی را با موضوعات مختلف ایجاد کرده و برای آن محتوا ایجاد کنند. دسترسی و ویرایش به این صفحات برای همه آزاد بوده و افراد میتوانند به مرور زمان محتوای موجود را بهبود بخشیده و در صورت نیاز تصحیح کنند. باید دانست که به دلیل قابل ویرایش بودن مطالب توسط هر فرد ، مطالب موجود در ویکی ها قابل استناد نیست.

کاربرد های شبکه اجتماعی

شبکه اجتماعی به عنوان قوی ترین و کامل ترین ابزار تعاملی ( و در نتیجه وب دو ) دارای کاربرد های بسیار فراوانی نظیر برقراری ارتباط ، دریافت اطلاعات عمومی و تخصصی ، انجام فعالیت های تجاری ، آموزش و غیره هستند. [caption id="attachment_762" align="alignright" width="300"]دیجیتال مارکتینگ دیجیتال مارکتینگ[/caption]

تاثیرگذاری

شبکه های اجتماعی برای بررسی چگونگی تاثیرات متقابل میان تشکیلات ، توصیف بسیاری از اتصالات غیر رسمی که مجریان را به یکدیگر متصل میکنند، نیز به خوبی برقراری ارتباطات فردی میان کارمندان در سازمان های مختلف عمل میکنند. شبکه اجتماعی نقش کلیدی در موفقیت های تجاری و پیشرفت های کاری ایفا میکنند. شبکه ها راه هایی را برای شرکت ها فراهم میکنند که اطلاعات جمع آوری کنند ، از رقابت بپرهیزند و حتی برای تنظیم قیمت ها و سیاست ها باهم تبانی کنند.  ]]>

0 Comments

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

CONTACT US

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

Sending

©mehdi Abedi

Log in with your credentials

Forgot your details?